MobilFizetés bankszámla terhére – megoldás, megvalósítás

Berkes Tibor (Pannon GSM Távközlési Zrt.), Bodon Ildikó (Magyar Telekom Nyrt.), Foltányi Tamás (FHB Csoport)

A MobilFizetés olyan egyedülálló új szolgáltatás, amelynek segítségével megszabadulhatunk a készpénzes fizetés nyűgétől és mindig kéznél lévő mobiltelefonunkat használhatjuk fizetésre. Az új megoldás lényege, hogy a felhasználók – valamint az általuk megjelölt, rendelkezésre jogosult személyek – mobiltelefonjuk használatával fizetési tranzakciókat kezdeményezhetnek a szolgáltatás keretében nyitott bankszámlán rendelkezésre álló egyenlegük vagy hitelkeretük erejéig.

A kényelmes és biztonságos szolgáltatás segítségével mobiltelefonnal fizethetők ki a termékek és szolgáltatások. Emellett a szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek - családtagok, barátok, ismerősök - szabadon küldhetnek és fogadhatnak pénzt egymás között. A tranzakciók elszámolása valós időben történik, azaz a hét minden napján 0-24 órában, azonnal megjelenik az összeg a számla egyenlegén.

A MobilFizetés keretében a Pannon és a T-Mobile biztosítja ügyfelei számára a szolgáltatás igénybevételének lehetőségét, a disztribúciós hálózatot, valamint a szolgáltatáshoz szükséges SIM kártyát. Az FHB Kereskedelmi Bank nyújtja és kezeli a szolgáltatáshoz szükséges bankszámlát, a hitelkeretet és a fizetési, utalási tranzakciók lebonyolítását, illetve az MPP biztosítja az ehhez szükséges technológiai hátteret.

A MobilFizetés együttműködő partnerei a Magyar Telekom Nyrt. (T-Mobile), a Pannon GSM Távközlési Zrt., az FHB Kereskedelmi Bank Zrt. és az MPP Magyarországi Informatikai Szolgáltató Zrt.

A MobilFizetés alkalmazási területei:

1. Fizetés: a MobilFizetés szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek a megvásárolt termék/szolgáltatás ellenértékét MobilFizetéssel egyenlíthetik ki az azt elfogadó kereskedőknél.

A szolgáltatás használatakor a telefonszám, vagy a MobilFizetési azonosító (mAzonosító) megadásával/átadásával kezdeményezhet tranzakciót az ügyfél telefonjára az az egység (pl.: bolt, internetes áruház), ahol az illető fizetni szeretne. Ezután a fizetés jóváhagyását kérő üzenet érkezik a mobiltelefonra. A tranzakció a telefon segítségével és a MobilFizetés számlához tartozó kód (mKód) megadásával hagyható jóvá vagy utasítható el. Ezt követően a fizetés sikerességét visszaigazoló SMS üzenet érkezik a telefonra. Az elfogadóhelyek számát, a kifizethető termékek és szolgáltatások körét a szolgáltatásban résztvevő cégek folyamatosan bővítik.

2. Pénzküldés és fogadás (Peer to Peer / P2P tranzakció):

A MobilFizetés szolgáltatás segítségével az ügyfeleknek lehetőségük van pénzt küldeni bármely más, MobilFizetés szolgáltatással szintén rendelkező ügyfél részére, valamint tőlük pénzt fogadni.

A tranzakció valós idejű elszámolással történik, azaz az átutalt összeg a hét minden napján,

0-24 órában azonnal megjelenik a fogadó fél számlája egyenlegén, amit a fogadó fél azonnal felhasználhat.

Nyomtatható verzió