7 hiba melyet jobb ha elkerülsz a mobilfizetés bevezetésekor!

Centgráf Tamás

A készpénzfizetés drága, az elektronikus fizetésről pedig kiderült, hogy önmagában kevés többletértéket nyújt. A PICIPÉNZ mobilfizetés egy olyan megoldás, mely egyszerre ad választ e két problémára. Egyrészt virtuális világba tereli a fizetést, másrészt integrálja a fizetési folyamatot a szolgáltatással. A virtualizáció előnye hogy nem kell magunknál aprót hordani, azon aggódni, hogy lesz-e elegendő pénz nálunk, elfogadja-e az automata. Az érmék kezelése drága a szállítás, beváltás és egyéb tényezők miatt. A mobilos számlapénznek ilyen jellegű költségei nincsenek, legfeljebb a járulékos telekommunikációs díjak. Ami viszont még ennél is nagyobb előnyt jelent, az a fizetési folyamat beépítése a szolgáltatás folyamatába, ezzel új és kényelmes megoldásokat hozhatunk létre. A mobilfizetés nem véletlenül a parkolásfizetéssel indult el. A legtöbb bosszúságot az aprók utáni keresés mellett méginkább az okozza, hogy előre nem tudhatjuk pontosan mennyi ideig tart a bevásárlás vagy egy üzleti megbeszélés. Az utcai parkolás hagyományos változata csak meghatározott időre, előrefizetést tesz lehetővé. Ha túlbecsülöm akkor többet fizettem, ha alul akkor jó esélyjel mikuláscsomaggal "ajándékoz meg" a parkolási társaság. Márpedig Európában az utcai parkolás meghatározó a garázson belülivel szemben, így sok autóvezetőnek okoz kellemetlenséget a hagyományos fizetés. A mobilfizetés lehetővé tette, hogy a fizetéssel együtt a szolgáltatás mérését is integrálni lehessen. Így egy telefonhívással a parkolás elindítható, illetve leállítható. Ezáltal pontosan annyit fizet az autós amennyit valójában parkolt. Ehhez hasonlóan már rövidtávon a taxi, busz és más szolgáltatások is hatékonyan lesznek képesek alkalmazni a mobilfizetést, úgy hogy teljesen egészében lefedje az adminisztrációs folyamatokat. A PICIPÉNZ szolgáltatás egy többéves fejlesztési folyamat eredményeként indult el 2007 jüniusban. Ahogy szokták mondani a sikerhez nem vezet aszfaltozott út, ezt mi korábbi projekttagok és későbbi alapítók is tapasztalhattuk. A szolgáltatás elindításáig számos kanyarral tűzdelt göcsörtös út vezetett. A szolgáltatás folyamatos fejlesztés alatt áll, így újabb és újabb problémákkal találkozhatunk. Az előadás segít betekintést adni ebbe az "utazásba" és rávilágítani a legfontosabb buktatókra melyeket jobb elkerülni.

Nyomtatható verzió